tisdag 26 juni 2012

Livet..


Det är inte lätt med livet... saker som händer som är svåra att hantera, en storm som tar tid att rida ut. Just nu har det känts för mycket och för stort ett tag nu så det har tagit musten ur mig...

Men i helgen fick jag vara lite glad och lycklig en stund iaf..  här kommer lite bilder istället för en massa text.

 I fredags mitt i dan var jag somrig och fin och redo att börja bege mig till Strömstad, där niklas satt och väntade på passet han beställt. så jag körde dit och var med honom i helgen och firade lite midsommar..

 I lördags mitt i dagen så begav vi oss iväg till en klippa niklas läst om och var sugen på.. jag säkrade honom så han fick prova på den :P jag höll mig till att säkra bara... förutom precis i början då jag klättrade upp och satte fast repet i första haken. det röda repet på bilden ovan hängde dock redan där när vi kom.

 Högt upp! jag stod på marken och tittade upp, det räckte för att det skulle pirra i min mage!
 Den där kolla-bra-grepp-och-vart-man-ska-klättra-spanet :)

 Huga! fick lov att ställa mig bred bent för att inte tappa balansen och trilla omkull fastän jag stod på marken ;)
 Sen gick vi runt berget och upp på toppen, la oss på en filt och åt lite jordgubbar och myste..
 Busshäng och mobilblippande...
 Soft och mysigt kryp-in..

 Boendet under helgen :) Lagunen camping i strömstad, urmysigt ställe!! Här kokas det nudlar till frukost ;)

 Det var synd det var så kallt... jag gick å var sugen flera dagar på det där "isberget" ute på vattnet :)
En god must jag hittade på affärn när vi handlade... jättetjusig flaska och etikett! smakade dock julmust men gött va de!


Helgen bjöd förutom detta på minigolf och en hel del mys och kramar... Promenerande i skogen, längs stranden, tittade på havet, kramades... så mycket känslor och upplevelser som inte går att förmedla med ord. Det enda jag kan säga är att man står i en stund och försöker sluka upp varje känsla och sekund av den stunden för att man känner sig så lycklig och tillfreds just då, för man vill aldrig den ska ta slut, för att man ska njuta fullt ut av den.. för man vet att man kommer tänka tillbaka på den och sakna den inom bara någon dag... det är det bästa sätt jag kan förklara de andra stunderna denna helg bjudit på, som jag önskar mig tillbaka till och saknar....  lyckliga stunder som jag inte ville skulle ta slut eller lämna..

Nu sitter man hemma igen och försöker orka med och klara av dagarna. Försöka se nåt ljust.... och drömmer mig bort till saker som borde vara eller som jag önskar jag hade och gjorde..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar