onsdag 31 augusti 2011

Bushäst...


Jag tycker alltid det är så kul att observera beteenden, iaf hos djur... ibland överraskar dom med något som får dom att verka så smarta eller som att dom tänker på något. Kanske är det också personligheten hos djuret som fascinerar...

Jag tycker också om den kontakten man får med ett djur. Viola, min katt, är väldigt speciell på ett mycket fint sätt. Finare och klokare katt får man nog leta efter...... men så även hästar är roliga upptäcker man jämt och ständigt. Medan man rider kan man få konstiga blickar från framifrån om man gör något odygdigt eller knasigt =P eller bus i hagen... idag när jag skulle hämta in henne så såg hon mig på håll. Då gick hon och gömde sig i ladan.. men när hon upptäckte jag visste hon var där så började hon gå mot skogen. Jag gick efter men hon virrade in mig i skogen å sen tappade jag bort henne! De var en tät skog och trång så fattade inte hur dom där stora bjässarna kunde ta sig någonstans där men.. tydligen är dom smidigare än lilla mig ;D  hitta henne tillslut efter hon lurat mig genom hela hagen. BUSHÄST! ibland är dom ju roliga... tycker dom iaf.

Sen kontakten man får med en häst det är något utöver! Dom som håller på med hästar vet hur det känns... det är det som får en att bara älska att hålla på med hästar. Förtroendet både ryttare och häst känner för varann är något väldigt fint! Och att känna att en 2-300kg häst litar på en, lyssnar på en och gosar mot en... det gör en så stolt och får en att känna massor med kärlek..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar