fredag 4 maj 2012

Allergiiiii


Klarat mig rätt bra hittills.. men såfort man är ute och fejjar så blir man sjuk... allergin. Läste det var höga halter av björkpollen i göteborg för några dagar sedan. Men då jag inte kännt av så mycket tänkte jag det var lungt. Men känner mig snorig och rätt seg nu...

Hjälpt Niklas i nå dagar med ett jobb han ska göra borta vid hans familjs sommarstuga i Glommen. Tvätta av alla väggar med färgtvätt... vi har nå väggar kvar men det får bli på måndag. Känns lite som det bidragit till att jag blev sjuk för då är man verkligen ute och jobbar hela dagen.. sen är det väl en massa pollen och alger som virvlar i luften när man tvättar av också :S  Var iaf grymt väder ute igår och förrgår.... 18-20 grader. Igår stod jag till och med i bikini och tvättade väggar! På eftermiddagen så försvann blåsten också så då blev det skönare i luften... underbart!

Idag är jag alldeles knallröd fram på bröstet/halsen. Synd jag hade linne första timmarna för det går som ett rakt streck rakt över... inte snyggt! sen har jag fått lite färg i ansiktet och fötterna! ;P  känns bra sommaren redan är kommen, sådana gånger är man glad man är i söder.... men det är ju fortfarande bara början på maj så några svala dagar till kommer det allt vara.

Idag är en sån dag då man är hemma och donar med sådant som blivit försummat och som fått vänta pga annat.... t,ex disk och lite städ. Och framförallt tvätt... inga trosor kvar så då är det dags att tvätta!

Även om jag är seg och förkyld så är jag rastlös och längtar efter något trevligt... vill göra något kul så jag får känna mig glad och lycklig. Denna dag känns tråkig och dryg satt jag hoppas det blir roligare i helgen... ska leta rätt på någon allergi tablett nu så man kanske kan dämpa symptomen lite så man får ork å energi till något om dagarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar