söndag 20 maj 2012

Bränd och blekt


Idag vaknade man upp till en solig dag, men inte vilken solig dag somhelst.. utan en somrig solig dag! det har vart 35 grader varmt som mest i solen idag.. och nog 20-22 grader i skuggan. ljummet i luften och solen gassandes...  jag å nicke gick å gjorde lite shopping ärenden på förmiddan sen var vi ute kanske 1 timma och skulle börja på lite rostarbete på bilen. jag hann på denna korta tid bli bränd på axlarna, är alldeles knallröd =P men det är ju soft att se det tagit på! jag gick i bara bikini överdel och ett par shorts när vi var ute på parkeringen här =D skönt!! sen har vi även ätit lite mjukglass idag och tog en snabb promenad ner till sjön bakom gekås och satt å titta lite.. eller mest jag, niklas var för rastlös. men det var vackert och vattnet glittrade! och luktade ljuvligt av sjö och skog :)  sen på kvällskvisten har jag blekt håret också så nu är jag ett riktigt ljushuvud igen!  längtar tills allt är återställt... dvs, all tillstymelse till gult är borta, och allt hår som gått av är utväxt.. :(  har ju gått mer än ett halvår nu sen olyckan med mitt vackra hår men fortfarande långt ifrån återställt..

Åt frukost ute på bron i värmen imorse också.. plockade lite blommor nerifrån gräsmattan och satte i ett glas. vackert och mysigt var det..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar