söndag 29 april 2012

In i det sista


Ibland tar man sig bara inte för saker.. dom hänger där ovanför en och man tänker att man tar det sen. Ett sånt exempel jag haft det senaste är deklarationen. Jag behövde räkna ut resekostnader för några månader bakåt som jag glömt anteckna, men visste väl innerst inne att jag inte skulle komma över 9000kr. Jag har segat med det där för att jag trodde jag skulle komma på något smart att göra avdrag för och få mer pengar :P Men man blir ju inte direkt smartare ju mer tiden går.... så idag tog jag tag i det och skickade in. Kom inte upp i de kostnader för bensin som man behövde, som jag trodde. Sen finns de nog inget jag kan göra avdrag för heller.... lite missnöjd för det. Dessutom fick jag tillbaka så mycket pengar förra året och i år blev det mycket mindre så jag ville ju liksom ha mer för det också.... jaja, då var det iaf gjort. Men en del saker gör man bara in i det sista för man tror att man antingen ska komma på något jättesmart eller så är man så seg och inte finner motivationen... vad brukar vara era in i det sista grejor?

Ska nog strax plantera plantorna jag köpte igår. Så inte viola äter upp dem... hon gillade tydligen den ljusblå blomman jag köpte. Hade tänkt mig till plantagen idag... N skulle sitta på klätterklubben idag så då tänkte jag passa på att ränna dit... men nu blev det inte så.... får väl bli om någon dag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar